Dag 3 - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Keetmanshoop, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Keetmanshoop

Blijf op de hoogte en volg Dianne

10 Juli 2017 | Namibië, Keetmanshoop

Vanmorgen na een lekker ontbijtje en de tenten weer ingeklapt te hebben op weg naar Keetmanshoop. We rijden vandaag ongeveer 260 km. De eerste 100 km gaan over graffelwegen en daarna nog 100 km over asfalt. Nou moet ik zeggen dat die graffelwegen best goed rijden. Je kan er toch met zo'n 100 km per uur wel lekker over doorrijden. De asfaltwegen liggen er hier en daar slechter bij. We zijn net een paar km onderweg en spotten al 2 neushoorns langs de hekken, super dat we die nu al zien op dag 3. De weg gaat door de Kalahari woestijn, de oudste woestijn van de wereld, de wegen zijn kaal en het landschap laat wat gelige grassen met af en toe een boompje zien, wel een saaie weg zo 100 km lang. Af en toe komen we een heel klein dorpje tegen met een paar boeren die geiten en koeien houden. En...... We zien voor het eerst wilde paarden!
Als we richting Keetmanshoop komen, gaan we eerst naar Quivertree Forest, dat is een woud met allemaal kokerbomen, een soort agave-boom, waar we honderden klipdassen spotten, leuke marmotachtige dieren. Vandaaruit rijden we naar de Playground, daar liggen zo uit het niets allemaal rotsblokken, apart om te zien, ook hier wandelen we even door. Boodschappen doen en even winkelen in Keetmanshoop stelt niet veel voor.
Dan zoeken we ons appartement op, we slapen vannacht in een lekker bed, dus de tent hoeft ff niet op. Morgen rijden we verder richting Fish River.

• 11 Juli 2017 - 10:29

Cor En Olga:

Mooi en leuk allemaal. Blijf schrijven kijken er elke dag naar uit!