Dag 6 Vlakbij Aus/Helmeringhausen - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 6 Vlakbij Aus/Helmeringhausen - Reisverslag uit Helmeringhausen, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 6 Vlakbij Aus/Helmeringhausen

Door: 13 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

14 Juli 2017 | Namibië, Helmeringhausen

Na een lekker ontbijt en hartelijke ontvangst gisteren, weer vertrokken uit Luderitz.
Eerst nog even langs de kust, zeehonden en flamingo gespot.
Op naar Ranch Koiimasis. In het Tirasgebergte, halverwege Helmeringhausen.
235 km.
We rijden voornamelijk op graffel, daarna wordt het zand steeds roder en muller. De weg is best slecht, maar wel te doen. Het laatste stuk naar Koiimasis is een eigen weg van 18 km door mul zand en je moet geen tegenligger krijgen, want van de "weg" af kost je een boete van 2000 Namibische Dollars (140 euro)
Je rijd dan over National Park beschermd gebied en dat mag niet. We moeten 3 keer een hek openmaken om verder te kunnen.
Een mooie weg, best spectaculair, woestijn, af en toe een boom en af en toe een karkas van een impala en steeds meer bergen.
We zitten met onze kampeerplek tussen de bergen, in de middel of nowhere.....
Als we rondlopen zien we klipdassen en eekhoorns en een duikertje, een heel klein soort hertje. Ook lopen er struisvogels rond de ranch.
Als deze mensen hun camping moeten bevoorraden dan moeten ze helemaal naar Windhoek..... Een hele trip, niet zo gek dat het hier iets meer moet kosten allemaal.
Voor het kampvuur hebben we zelf hout gesprokkeld ( een zak hout kost hier, 90 ND, €6) en toen vonden we 5 hoorns van een impala, denken we....
We eten in het restaurant vanavond. Er staat struisvogel op het menu. Erg lekker!
De serveerster Eugènie van 23 jaar, vindt het leuk om met ons ff te kletsen. Ze komt uit het noorden van Namibie , ze verteld dat ze uit een gezin komt van 15 kinderen, 5 van haar moeder en 10 van haar vader. Het is hier heel gewoon dat de man meerdere vrouwen heeft en dus ook overal kinderen.....
Eugènie heeft een Duitse jongen ontmoet en wil met hem mee naar Duitsland, ze hoopt in september haar visum rond te hebben. Super leuk om zo wat van hun cultuur te weten te komen.
We maken ons kampvuur aan en genieten van de rust en de hele mooie sterrenhemel. We zien de Melkweg!! Geen elektriciteit hier op de camping, de douches worden op hout gestookt voor warm water.

• 15 Juli 2017 - 08:30

Cor En Olga: