Dag 12 Uis - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 12 Uis - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 12 Uis

Door: 19 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

19 Juli 2017 | Namibië, Swakopmund

Vanmorgen na een ontbijtje vertrokken vanuit het mooie Swakopmund, echt een mooie stad. Wat een rust op straat, hier en daar lopen wat mensen naar hun werk. Alles ziet er vredig uit en als we dat aan de Namibische bevolking vragen is dat ook zo. Blank en zwart gaan hier heel vredig met elkaar om. Het voelt ook veilig.
We rijden door Hentjesbaai, een behoorlijke stad, met een township aan de rand. Toch zien de townships er hier een stuk beter uit dan in Zuid-Afrika. Bijna alleen maar stenen huisjes, de wegen zijn wel zand, maar het ziet er best verzorgd uit.
De weg naar Cape Cross, de zeehonden kolonie, rijdt prima over asfalt.
We lopen een uur rond, wat een enorme massa aan robben. Ze klinken als schapen, wat een geluid kunnen ze maken. Sommige kleintjes liggen te zogen bij de moeder, andere maken ruzie, weer anderen nemen een duik in zee. Mooi om te zien! Ja.... het stinkt hier natuurlijk wel een beetje, maar dit moet je gezien hebben!
We rijden terug en komen langs Dead Sea, een oud zoutgat/ zoutmijn.
We ervaren hier, hoe het is om te drijven op heel zout water, heel grappig.
De weg ernaar toe is 17 km over graffel en niemand komen we tegen, we kunnen dan ook helemaal alleen genieten van ons "zwembad".
De weg naar Uis is erg slecht en we zijn blij met onze 4 weeldrive.....tot we op de camping White Lady aankomen..... We hebben een lekke band gereden! We hebben 350 km gereden...
Het zwembad ziet er aanlokkelijk uit met 30 graden, maar we hebben toch eerst wat anders te regelen.
De buurman op de camping uit Oostenrijk schiet ons meteen te hulp, erg aardig.
We leggen er een andere band op en brengen de kapotte naar de repair office, gelukkig om de hoek.
Ook weer meegemaakt......
Lekker een duik in het zwembadje en dan hebben we ons drankje wel verdiend.
Uis is een arm dorp, we worden meteen " aangevallen" om van alles te kopen, vooral mooie mineralen/stenen. Overal staan kraampjes. Een vrouw komt naar ons toegelopen en vraagt om boodschappen voor haar gezin. Als we in de supermarkt zijn, koop ik brood en biscuitjes voor haar.
Echt tevreden komt ze niet over, maar goed....
We maken vanavond ons eigen potje klaar en reizen morgen door naar Madissa Camp.

• 19 Juli 2017 - 22:20

Marijke:

Hallo globetrotters,
    oeps, een lekke band, wel op tijd op de camping!
    gaan jullie nog naar een Himba dorp.?
    En drijven op het zoute water, leuke ervaring hè!
    Wij hebben dat ook in Israël in de dode zee gedaan. Boekje gelezen in het water!
    We zijn echt met jullie mee op vakantie, allemaal bekende plekjes.
    leuk hè, die zeerobben, zal het daar ooit een keer stil zijn.?
    jullie maken wel enorm veel kilometers, als je straks weer thuis komt, ben je aan vakantie toe!!
    En slapen jullie nog op het dak?
    Even een nachtje in hotel met douchen en andere luxe, is ook wel lekker.
    Ondertussen schiet jullie verblijf al aardig op. Is het allemaal nog te bevatten en op te slaan in het "brein"?
    straks bij het kijken van de foto,s een herbeleving.
    Wanneer komen jullie in het Etoshapark? Niet met de auto op een olifantenpad gaan staan! Blijf genieten samen.
    Lieve groet van ons,