Dag 13 Madisa camp - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 13 Madisa camp - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 13 Madisa camp

Door: 20 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

21 Juli 2017 | Namibië, Swakopmund

Vanmorgen uit Uis vertrokken richting Madisa camp.
Alleen graffelwegen vandaag, en behoorlijk slecht ook!
Langs de kant van de weg worden we door verschillende Himba's en Damaravrouwen uitgenodigd om naar hun koopwaar te komen kijken, maar we besluiten door te rijden.
We zien nog 2 struisvogels met 2 jongen de weg oversteken, maar komen verder heel weinig dieren tegen.
Hoe verder we Damaraland inrijden, hoe mooier de omgeving. Bergen en bomen, maar erg droog, het regent hier nog geen 40 mm in het jaar.
We rijden naar onze camping Madisa. Checken in en reserveren het eten voor vanavond. Er is in de supermarkt amper groente en fruit en vlees te vinden in Uis.
We beseffen ons dat wij het thuis wel heel erg luxe hebben!
Een leuke campsite, geen warm water, hiervoor stoken we eerst een vuurtje, en dan heb je 45 min later een warme douche, geen wifi en beperkte tijd stroom.
We rijden nog door naar Twijfelfontijn, waar we de eeuwenoude rotstekeningen bekijken. Bijzonder om te zien, hoe er in die tijd gecommuniceerd werd. Een soort "map" met tekeningen op de rotsen gemaakt van de waterputten en de dieren die er gezien werden.
We rijden door naar Organ Pipes, mooie rotsformaties en zien heeeeeel in de verte 2 woestijnolifanten! Dat zijn de kleinste soort die hier leven.
Ze komen zelfs af en toe ook de camping bezoeken, dus wie weet.....
We komen nog langs Burnt Mountain, een zwarte berg.
Vandaag weer 190 kilometers gemaakt, best veel over graffelwegen.
We pakken lekker het zwembadje bij de campsite en drinken wat aan de bar.
Wat een rust......
Om 19 uur gegeten van het buffet op de camping.
Wortelpotje met courgettepotje en soort of pie met couscous.....
En als toetje chocoladecake.
Nog een spelletje yatcee bij ons kampvuurtje en de tent weer in. We slapen hier de heel wat uurtjes weg.