Dag 14 Kamanjab - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 14 Kamanjab - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 14 Kamanjab

Door: 21 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

21 Juli 2017 | Namibië, Kamanjab

Vandaag weer vertrokken vanuit Madisa camp, na een simpel ontbijtje met pancakes. We rijden naar Kamanjab vandaag over veelal graffel, 160 km. We rijden in een mooie omgeving met meer groen, toch nog steeds weinig dieren te bekennen onderweg. De rivieren staan allemaal droog hier. Opeens steken er toch nog een aantal baboons / apen de weg over.
De weg is slecht. Behoorlijke Namibische massage.......
We proberen geld te pinnen in het eerste dorp, maar alles buiten werking. Het volgende dorp meer succes, duurt wel ff, je staat zo een half uurtje in de rij. We tanken meteen en eten een toast tuna bij een tentje. Baie lekker! We kunnen prima met onze Nederlandse taal uit de voeten, Zuid Afrikaans is net Nederlands.
Verder is de taal van hier, "kliktaal"
We komen om 14 uur aan in Koako Bush camp, hebben een familiechalet voor vannacht. Lekker een echt bed....
Het ziet er super verzorgd uit hier, we checken in en rijden nog een stukje door voor een bezoek aan het Himba dorp.
We krijgen uitleg en mogen rondkijken. Veel kleine kindjes lopen er rond. Echt leuk om te zien!
Natuurlijk kopen we wat van hun beeldjes en armbandjes.
We rijden terug naar onze lodge en schuiven om 19 uur aan voor het eten.

• 23 Juli 2017 - 08:51

Cor En Olga :

Wat een belevenissen allemaal, jullie zullen volgende week wel aan vakantie toe zijn, dan kan je meteen beginnen met het schrijven van een boek over jullie belevenissen.
    Prachtig allemaal geniet de laatste dagen nog maar lekker. Dikke kussen van ons.