Dag 15 Etosha Okaukuejo - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 15 Etosha Okaukuejo - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 15 Etosha Okaukuejo

Door: 22 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

26 Juli 2017 | Namibië, Kamanjab

Vanmorgen vertrokken vanuit Kamanjab Koako Bushcamp lodge.
Lekker ontbijtje op deze mooie lodge, superaardige mensen.
We pakken de eerste 150 km asfaltweg, lekker....
We zien een slang op de weg liggen en een paar wattenzwijnen langs de kant staan.
Op naar Etosha!
Door de gate, inchecken en betalen.
Daar begint onze safari.
We zien, giraffe, springbokken, slanke mangoeste, grondeekhoorns, gnoe, zebra.
Struisvogels, oryx, secretarisvogel, black jakhals,
Als we terug zijn op de campsite, lopen we naar de waterhole.
Er staan een paar olifanten water te drinken!!!!!
Wow, wat mooi! Als we een uurtje hebben staan kijken, gaan we terug voor het eten. Na het eten lopen we nogmaals terug. Er staat nog een flinke olifant te drinken. Even later komt er nog een mannetje bij, ze lijken elkaar even af te moeten tasten, maar drinken daarna rustig naast elkaar flinke slokken water. Als er een vertrekt, komt er een neushoorn heel in de verte aangelopen.... Ook om even te drinken en vervolgens weer weg te gaan, waarheen.......?
Gelukkig wachten we nog een poosje en komt er een hele kudde olifanten met kleintjes aangelopen, zo mooi! Allemaal drinken ze water en na een kwartiertje vervolgen zij hun weg en de grote mannetjes olifant sluit de rij.
We spotten nog een uil in de boom en we denken een hyena en een katachtige bij het water te zien, maar kunnen het niet goed in beeld krijgen.
Als we nog ff buiten bij onze tent zitten na te genieten, komt er een jakhals over de campsite lopen! Echt op een paar meter afstand van ons, die beesten zijn echt niet bang, wij ook niet echt gelukkig. Hihi