Dag 5 Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 5 Luderitz - Reisverslag uit Lüderitz, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 5 Luderitz

Door: 12 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

12 Juli 2017 | Namibië, Lüderitz

Vanmorgen om 8.15 uur weggereden van de camping, als laatste! Half 6 opstaan is hier heel gewoon, iedereen gaat vroeg op stap.
Eerst het hele stuk weer terug op graffel, richting de grote weg naar Luderitz.
We moeten een "noodstop" maken voor 3 overstekende struisvogels. Verder zien we een groepje impala's en een orynx.
Mooie weg om te rijden, meer bergen en het zand begint steeds roder te kleuren.
We hebben ons een beetje op de kilometers verkeken, hebben er 300 km opzitten nu en maken even een koffieshop in Aus. Een heel klein dorpje, niets te beleven, maar wel koffie.
Nog 125 km naar Luderitz. De omgeving word nu echt woestijn. We zien de eerste dessert horses!
Kolmanskop is een spookstad. Vroeger de diamantenstad. In dit gebied was vroeger veel te verdienen door diamanten opgraven. De Duitsers hebben hier flink huisgehouden. Toen de grond uitgeput was vertrok iedereen en bleef de stad achter zoals nu..... Als spookstad. Nog steeds wordt er in de mijn actief naar diamanten gezocht! Luderitz is een levendige stad, huizen in verschillende kleuren. De townships hebben stenen huisjes.
Ons Alte Lodge Guesthouse ligt mooi hoog gelegen, zodat we van de ondergaande zon kunnen genieten.
We rijden nog even naar het strand van Atlantische Oceaan en spotten flamingo's en een aantal oryx en springbokjes.

• 13 Juli 2017 - 13:29

Cor En Olga:

Wat een belevenissen elke dag. Kussen van ons!