Dag 8 Sossusvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 8 Sossusvlei - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 8 Sossusvlei

Door: 15 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

15 Juli 2017 | Namibië, Sesriem

Vanmorgen om 6 uur opgestaan om opgehaald te worden voor de excursie naar de Sossusvlei. Duin 45 ligt op 45 km afstand van de poort en is de meest fotogenieke duin, dus erg veel toeristen al op de vroege morgen.....
Onze gids rijdt daarom door en wij pakken deze duin op de terugweg.
Ondertussen nog een stop en uitleg over de woestijn en de dieren.
Onze gids ziet sporen van de White Lady spider en begint het beestje uit te graven. Deze spin dood een kameleon met zijn gif en stroomstoten.
We vervolgen onze weg nog 20 km en het asfalt gaat nu over in mul zand. Niet iedere auto durft het aan om nog verder te rijden en gaat te voet verder, andere stappen hier over op een 4 maal 4 auto.
Onze gids heeft er geen moeite mee, en rijdt ons naar Big Daddy. De grootste duin.
Deze mag beklommen worden en menigeen gaat deze uitdaging aan. De Dead Vlei ligt ernaast en is erg fotogeniek. Menig fotoshoot wordt hier geschoten.
Rode enorme duinen met hier en daar een dorre boom.
Deze duinen hebben het water wat vroeger via de zee naar de rivieren stroomde afgesloten en zo zijn deze miljoen jaar oude duinen door de wind gevormd van zand uit Angola en Botswana.