Dag 18 Etosha , Namutoni - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu Dag 18 Etosha , Namutoni - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Dianne Broodman - WaarBenJij.nu

Dag 18 Etosha , Namutoni

Door: 25 juli

Blijf op de hoogte en volg Dianne

26 Juli 2017 | Namibië, Kamanjab

Vanmorgen om 5 uur gaan de eerste camping gasten alweer op pad, dus dat betekent weer gedaan met de rust......
Lekker vroeg onder de warme douche hier op Halali camp.
We rijden als eerst langs dezelfde plek als waar we gisteren de leeuw hebben gespot met zijn prooi, nu vinden we daar een hyena die de resten opeet en gieren en een jakhals.
Bij Batia waterhole, in de verte 3 vrouwtjes leeuwen gespot, in het hoge gras.
Valt niet mee om ze te vinden, maar we worden door anderen op de hoogte gebracht. Als we terug rijden zien we een hele groep gnoe's aan de rand van een vlakte. Mooi gezicht!
Een giraffe alleen en een struisvogel en we zien 2 keer een slang over de weg!
Weer vele zebra's en kudu's en impala's.
Afslag Kalkheuvel nog net ff voor onze lunch meepakken, aan het einde een waterhole en een hele kudde olifanten, wel 40 stuks! Meerdere auto's worden ingesloten!
Echt spannend! Maar oh zo mooi!
Om 18 uur aanschuiven bij het buffet en om 19 uur maken we onze eerste gamedrive met gids in de avond. Je mag zelf na zonsondergang, en dat is hier al om 17.30 uur niet meer buiten de hekken. Grote nachtlamp mee en kijken naar oogjes in het donker. We zien hyena's, jakhals, giraffe, genetkat, zebra's, oryx.
Als we even stilstaan bij een waterhole, komt er een vrouwtjes leeuw om water te drinken! Daarna nog 1 en nog 1, totaal zien we 5 leeuwinnen! Heel mooi!
We blijven een poos kijken, dan komt de eerste olifant water drinken, een jong mannetje, uit de groep gezet volgens de gids, om zelf een eigen groep te gaan vormen. Dan komen er meer en meer olifanten! Ook heel veel kleintjes! Zo gaaf.
De hyena's lopen erachter de boel een beetje te verstoren, waarop de olifanten hun kleintjes verdedigen door te trompetteren. Na 3 uur rijden we weer terug naar ons kamp. Namutoni is een mooi kamp, de mooiste van de 3 vinden wij, verzorgde campingplaatsen op gras en schone toiletgebouwen. Leuk zwembadje met ligbedden. De kampwinkel is zoals de anderen, weinig te shoppen, 1 komkommer en 2 gele kroppen sla en geen vleeswaren en 2 broden, voor alle campinggasten!
Of ze doen het om de gasten aan tafel te krijgen?
We slapen goed, lekker rustig op de camping.